tisdag 6 mars 2007

Bebissugen? Nej hundsugen!

Hejsan!
Idag har jag sett massa bebisar och folk verkar mer än vanligt bebissugna. Kan har att göra med att våren är på "G". Det är nu naturen och kärleken börjar blomstrar och vakna till liv. Djuren och männsikorna vill börja föröka sig. Jag får panik av allt dessa bebisnack, saken blir ju inte bättre av att man i skolan snackar om utvecklinspsykologi, det ofödda barnet, spädbarn och barn i allmänhet. Jag ska fylla 22 i år, känner mig ibland fortfarande som ett barn. att komma till det där stadiet då man ska skaffa sig familj, volvo osv känns långt bort för mig. Samtidigt motsätter jag mig när jag säger att jag vara en ung mamma, så att jag är forfarande pigg när barnen flyttar hem ifrån. men jag känner att den tiden är långt lååååååååånnnnnngt fram. varför sådan panik? Jag måste har utbildning, jobb, rest lite innan jag binder mig till ett föräldraskap och det kommer dröja inna alla dessa målen är uppföljda. Vill inte ens tänka på att skaffa barn nu... Biologiska klockan ringer inte än!!!

Så istället för att gå omkring och vara bebissugen, blir jag hundsugen.. Jag vill bli med hund och där är min biologiska klocka!!! Jag har bestämt att när jag är klar med min utbildning och börjar jobba så ska jag skaffa hunden jag länge har drömt om! En Jack Russell Terrier som ska heta Jackie! Hittade några söta bilder på denna underbara ras:

Så nu går jag runt och drömmer om min framtida "lilla Jackie". Men precis som med min inställning att skaffa barn, måste jag vänta tills jag vet att jag har tid, ekonomi osv innan jag fixar en hund. Sen kostar denna vackra ras ett "vackert" hum pris med och billigast jag har sett har varit 5500kr annars ligger dem sådär runt 8 000 kr. Ja! fattig student... sen kostar ju veterinär, mat osv.... Jajja man kan ju gå och drömma!

ska nog leka duktig Monica nu! eller ska jag verkligen det? AH! var är min självdisciplin? jag som aldrig har haft någon!

Voff och voff från hundsugna lilla jag!














Inga kommentarer: