söndag 4 mars 2007

Måndag morgon!

God morgon eller ska man säga god middag? klockan närmar sig tolv ju!
Nu är det måndag, starten på en ny fullspekad vecka. Den jobbigast dagen i veckan enligt mig, det är långt kvar till helgen. ;-(
Men våren är på gång, så lite glad är jag ju ;-P Min härliga förkyldning däremot i sitter... men idag vägra jag vara sjuk... jag vill vara frisk och pigg... få se hur det går.
Börjar skolan nu vid ett. Ska ha förläsning om utvecklingspsykologiska teorier. Intressant, men otroligt tungt ämne. Så många teorier och namn på viktiga snubbar och detta kommer på saltentan v 12. Hatar saltenta bättre med hemtenta. Man lär sig mer tycker jag. Till en salstenta pluggar du som en gris till, men glömmer allt efter du har gjort tentan. En hemtenta skriver du och fördjupar dig reflektar hur du kan skriva, vad är relevant osv. Du måste läsa in dig för att kunna skriva, medens en saltenta bara läser du in för den dagen. Har sett en gammal tenta hur den är upplagd. Som vanligt i Barns språk- och begreppsutveckling överdrivet! Allt är viktigt och allt kan komma på tentan... Man måste kunna alla svåra ord, teorier, vad den gubben eller gumman säger och har gjort osv. Jaja få ser hur det går.
Nu tänkte jag äta lite, magen kurrar och jag tror jag hör Darios mage med...
Kramis Moni

Inga kommentarer: