tisdag 20 mars 2007

Jaha då har man sommarjobb?

Jag har troligtvis fått sommarjobb! HIPPI! Konstigt jag fick inte veta det, utan hon sa det till Fanny när hon ringde.. att hon hade lovat mig, men visste inte vart hon skulle placera mig ;-P kul...kul... med juljul...
åller på att plugga just nu till tentan imorgon! Snacka om tur vecka om jag klarar den också.. Sommarjobb fixat! (exktra tur om jag klarar tentan) och ska hem till min familj i helgen, har inte vart hemma på jätte länge... får åka bil dit med.. slipper tåg! Yeah!
Fanny har utmanat mig!

Regler:Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "utmanade" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa en egen blogg för mer information.
Då kör vi:
1. Jag kommer från skåne från början, skämdes för detta ibörjan så jag försökte dölja min skånska. Kunde inte prata rent, stj, ng m.m.- ljuden ville inte... inte på tal om mina fina RRRR.. fick gå till talpedagog.
2. Jag har varit en sängvättare när jag var mindre (inte längre dock). När folk ville att jag skulle sova över jag skyllde på att mamma inte tyckte om att jag sov borta eller att jag hade glömt något hemma. Brukade sova med sånt där kisstäcke ;-p
3. När jag är helt ensam, brukar jag gå runt och prata med mig själv eller sjunga vad jag ska göra... precis som Samuel L. Jacksson i filmen "The Long Kiss Goodnight". Har ingen självdisciplin så jag behöver någon som säger åt mig vad jag ska göra...
4. Innan min första kyss, tränade jag och min kompis på tomater för att lära oss hur man skulle kyssas. Hade läst att det skulle kännas likadant i tidningen Kamratposten :-P Stämmer inte!
5. Det tog lång tid innan jag lärde mig vilket som är höger eller vänster.. Kan fortfarande ha lite svårt med detta..;-p
6. Hmmm... vad ska man välja? kommer inte på någe... När jag fick reda på att min pojkvän var omskuren.. blev jag helt ställd och bara gapande med tankarna "Hur gör man då?" och sa till han osäkert.. "jag har aldrig möt någon som är omskuren..." Det lät lite fel kanske?
Utmanade:
kan inte nämna sex stycken...
Dario
Micke
Fanny(igen)
Kram

1 kommentar:

Fanny sa...

Jag har redan vunnit. Tyckte inte nåt av de va chockerande eller förvånande. De där med tomat har jag oxå läst. Och omskärelse är rätt vanligt. Inte i Sverige kanske. Jag har gjort utmaningen en gång, tkr de räcker :) Både Dario och Micke har jag redan utmanat förresten. kram